de 3e week - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Britt Thijssen - WaarBenJij.nu de 3e week - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Britt Thijssen - WaarBenJij.nu

de 3e week

Door: britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

14 Juni 2015 | Denemarken, Videbæk

De 2e week van deze buitenland stage is al weer om. Het gras van de eerste snee is er gelukkig helemaal goed afgekomen ondanks dat het super veel was. In de stal gaat het allemaal zijn gangetje. Ik leer nu al beter werken met de robot. Vanacht hebben er 2 koeien gekalft er lopen nu 132 koeien aan de melk. komende maand is de verwachting dat er nog zeker 10 bij komen. om de dag voer ik 's ochtends de kalfjes de andere ochtend doet Diana (de moeder van het gezin) het. Ik vind dat heel leuk om te doen. Je ziet die beestjes elke dag groeien.

Het voeren gaat nu ook al stukke beter, soms rijd ik zelf naar het andere jongvee bedrijf met de sjovel om het voer aan te schuiven.

afgelopen vrijdag was het hier in het dorp trekker trek, een slagje kleiner dan in Nederland maar wel erg gezellig. mijn stage bedrijf deed ook mee helaas zijn we niet in de prijzen gevallen. met 5 klasgenoten zijn we zaterdag weer naar Herning gegaan en in Stakroge blijven slapen het was heel erg gezellig en erg laat (of vroeg).

deze week gaan we mest uitrijden en gaan er een hoop kleine stiertjes weg.

tot volgende week.
britt